Carnaval! En dat was het!

6 februari 2016 - Asunción, Paraguay

Paraguay. Tja wat zal ik er van zeggen... het was leuk hoor maar heb er eigenlijk weinig over te vertellen. We gingen al wandelend de grens over vanuit Brazilië en liepen regel recht de grootste markt van Zuid-Amerika in. In de stad Ciudad del Este kan je werkelijk waar alles kopen wat je maar wil. Ja dat kan je in Amsterdam ook denk je dan, maar hier hoef je alleen maar je deur uit te lopen en je bent al op de markt. Ik overdrijf niet. Deze stad is gewoon letterlijk één grote markt, je kan het vergelijken met 100x de Albert Cuyp en 100x de Beverwijkse Bazaar en dat samen weer x100. Wel geinig, maar als je niks koopt is het niks aan. Daarna gingen we naar Encarnación, na Rio de Janeiro een van de beste plekken om carnaval te vieren. En dat was het zeker! In het langwerpige stadion, speciaal gebouwd voor deze gelegenheid, hebben Shell en ik al dansend de praalwagens en de mooie dames in hun waanzinnig mooie kostuums kunnen bewonderen. De een nog mooier dan de ander. En het was ook nog eens heel gezellig op de tribune, met allemaal mensen die een spuitbus met witte schuim leeg spoten over mede-carnavalgangers, dat is part of the tradition. Shell raakte in een witte schuim-gevecht met een lokaal meisje. Erg schattig!Het feest begon rond 21u en eindigde 3u 's nachts en daarna was er nog een afterparty. Maar opa Shelly en oma Janira hielden het voor gezien, samba dansen is zwaarder dan we dachten. Verder hebben we hier lekker gechilld op een nep-strand aan een rivier, wat nog best goed gelukt is, lijkt net echt ;). Hierna zaten we erg te twijfelen over wat we nog graag wilden zien van Paraguay, nog even de natuur in of niet?! Nog even naar het noorden of toch maar weer Argentinië in?! Het laatste is het geworden. Wel zijn we nog naar de hoofdstad van Paraguay afgereisd, Asunción. Waar ik verder niet zoveel over te melden heb, behalve dat Shell en ik tot een beslissing zijn gekomen om een weekje apart te reizen. Samen reizen is een van de meest geweldige dingen die je kunt doen, maar jullie mogen ook best weten dat het niet altijd makkelijk is. Maar zoals iemand mij laatst in mijn oor fluisterde: "Na regen komt zonnenschijn."