Klein maar fijn

12 januari 2016 - Colonia Del Sacramento, Uruguay

Het eerste plaatsje waar we ons mochten stallen is een rijksjuweeltje. We werden warm onthaald door dit pittoreske dorpje met zijn koloniale gebouwen en kleine ruines. Colonia del Sacramento is klein maar doet zeker niet onder voor andere grote steden. Het heeft niet alles, maar genoeg voor mij en Shell om ons backpackers-leven eens goed uit de verf te laten komen. Veel chillen, boekje lezen, af en toe een beetje Spaans oefenen, selfies maken. Lekker rond struinen door de gezellige straatjes met hun kinderkopjes, je weet wel die mooie grote straatstenen waar je om de 2meter op door je enkels gaat, dié ja! Met ontiegelijk veel restaurantjes, waar wij bij elk even spiekten in het menu, checken of het wel in ons budget paste. Het was iedere keer zo'n gevalletje van "kijke, kijke, nie ete!" Maar na goed zoeken konden we wel wat goedkoops vinden, gelukkig. Het hostel waar we zaten was ook een prima verblijf met een gedeelde badkamer en toilet en een binnenplaats waar we iedere ochtend van ons ontbijtje genoten. Het hostel bood ook de mogelijkheid aan om fietsen te lenen, dat hebben we gedaan en op z'n Hollands rond gefietst langs het strand, wat niet echt veel voorstelde. Het fietsen zelf was niet helemaal een succes, daar beide zadels iedere keer naar achter kantelde waardoor je niet op de fiets zat maar hing ofzo. Kan niet echt uitleggen wat voor positie ik moest aannemen, maar mijn bovenbenen verzuurden er wel door. Dus na een kilometertje of 3 zijn we weer terug gefietst naar het centrum. Zoals ik al liet weten het dorpje is fijn, maar klein dus na 3 dagen hadden we het wel weer gezien. Maar het was zeker de moeite waard om een keertje geweest te zijn. Ciao xx

1. Jesse-Li:
    26 februari 2016